keskiviikko 16. tammikuuta 2008

9.päivä: Jim Jim Falls

Sunnuntai 2.12.2007

Aamulla oli jälleen sama aikataulu…kuudelta ylös jne. Ajoimme alkuun pari tuntia (yksi tauko) Jim Jim Fallsille. Sinne johtava viimeinen tieosuus (joku puoli tuntia) oli kuin vuoristorata, niin pomppuista meno oli. Tie oli tosi mutkainen ja epätasainen. Välillä siinä oli vettä, välillä isoja kiviä jne. Perille päästyämme piti vielä kävellä kilometrin verran aika pahassa maastossa. Lopussa mentiin ihan kivikossa; vähän kuin olisi saaressa rantakivikossa hyppinyt. Matkalla näimme lammen, jossa ei saanut vaarallisten krokotiilien vuoksi uida. Perille päästyämme maisema oli taas upea; tosi korkeiden kallioiden ympäröimä lampi, vähän kivikkoa, uusi lampi… Kalliolta tuli alas vesiputous, joka tällä kertaa oli hyvin pieni. Tai siis korkea se kyllä oli, mutta vettä tuli tosi vähän, ihan sellainen pieni liru vaan, näin kuivan kauden jälkeen. Sadekaudella ja heti sen jälkeen putouksessa on kuulemma tosi paljon vettä. Silloin se on varmasti vielä upeampi. Tässäkin lammessa eleli niitä makean veden krokotiileja. Kyseisessä lammessa saattoi myös olla niitä vaarallisia krokoja, siellä piti uida omalla vastuulla. Niitä saattaa mennä paikkaan sadekauden aikana, kun vettä on paljon. Sadekauden jälkeen ne pyydystetään ja siirretään muualle, joten hyvin todennäköisesti niitä ei ole, mutta onhan virheen mahdollisuus aina olemassa… Oppaamme kuitenkin vakuutti, ettei lammessa vaarallisia krokoja ole, koska hän on käynyt siellä usean ryhmän kanssa sadekauden jälkeen ja tietäisi kyllä jos niitä olisi. Uimme siellä sitten pari tuntia. Sielläkin pääsi uimaan ja istumaan putouksen alle, kuin suihkuun.

Puolen päivän maissa kävelimme takaisin bussille, ajoimme pienen hetken ja pysähdyimme sitten lounaalle. Sen jälkeen lähdimme ajamaan kohti Darwinia. Pidimme matkalla pari taukoa.

Olimme perillä alkuillasta. Kävin suihkussa ja lähdin sitten Emilien kanssa tapaamaan yhtä sen kaveria ja sitten syömään jälleen ilmaista ruokaa. Muut tulivat sinne myös. Sitten menimme pariksi tunniksi nettiin. Hostellille palattuamme kävimme baarissa yksillä ja sitten Emilien piti lähteä lentokentälle. Kävin heittämässä hyvästit vielä Reneelle ja Jennylle ennen pakkaamista ja nukkumaan menoa.